Mina hästar.

Min första ponny hette Molly och hon var en shettland/Welsh. Isabelle/skimmel-skäck, 107 cm i mkh, född -91. Hon var en söt liten ponny som var jättebra med nybörjare men så fort du började rida lite bättre så skulle hon testa dina kunskaper.

Jag fick henne när jag var 4 och hade kvar henne tills jag var ca 15. Då såldes hon till en ridskola och blev favoritponnyn direkt.



Min andra ponny hette Dennis, en shettlandsponny, ca 90cm i mkh, född -92. Han hade jag många roliga stunder med. Under en ridtur då jag red barbacka ramlade jag av honom 14 gånger !

Jag fick honom när jag var 5, som sällskap till Molly och vi sålde honom för snart 2 år sen.

Såhär såg han ut för ett år sen, hos sina nya ägare :)







Haha, väldigt gammal bild xD

Min tredje ponny hette Eleanore Rigby, en C-ponny, mrb/vit-skäck, dansk import, född -97.
Ellen var min tävlingskompis, tack vare henne kom jag med i Allsvenskan div. 2 hoppning 2004, och vårat lag vann.
Hon var otroligt jäklig, de första 1½ åren jag hade henne ramlade jag av minst en gång varje ridtur, vilket såklart gjorde att jag blev rädd för henne. Hade det inte vart för mamma som tvingade mig upp på Ellen varje gång jag ramlade av så hade jag förmodligen slutat med hästar då.

Ellen fick jag när jag var 11 och vi sålde henne när jag var 14.

Detta är tyvärr den enda bilden jag har på henne.




Min fjärde ponny hette Nobody Is Perfect, en D-ponny, skimmel, trakhenare som stannat i växten, född -94.
Nora köpte vi bara som ett projekt, jag tyckte inte alls om henne när jag provred. Hon var en riktig brunstmärr som du inte kunde rida på varanann vecka då hon brunstade. Men hon växte i mitt hjärta och är den ponny som jag lärde mig rida på.

Hon hoppade som en gud hemma, men så fort vi kom ut på tävling så växte hon fast i marken. Så det bästa resultatet jag har på henne är 2:a i LC dressyr.

Nora fick jag när jag var 14 och vi sålde henne när jag var 16.

Har bara tråkigt suddiga bilder.






Och så kommer vi till Sunnie Girl, hästen jag har nu. Hon är ett 5-årigt halvblodssto, e. Dardel, mrkbrun, 170cm mkh.
Sunnie har jag haft sen hon var 2 och har ridit in henne själv. Vi har startat några 1m med bra resultat och det var meningen att vi skulle debuterat 1.10 innan vintern. Men det kom lite hinder i vägen så det får bli till våren !



Det var mina hästar, förhoppningsvis kommer det bli fler :)

Kommentarer
Postat av: evelin

Heej, om du e intresseradav lite bilder på eleanore så tror jag att jag har endel sen ponnyalsvenskan liggandes... Hoppas allt e bra med dig! Kram

2010-06-20 @ 01:17:35
URL: http://evelinjohansson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0