Dagen så långt


Ja, nu sitter jag inne på lunch och halva Hästskötarexamen är avklarad.

Om jag ska vara ärlig så tror jag inte att jag kommer klara det.

I morse hade vi först 2 teoretiska prov. Där gick det jättedåligt så ingen bra start på dagen.
Efter det gick vi ut och gjorde iordning hästarna vi blev tilldelade för ridning.
Jag fick Flippan och jag var klar i tid med knoppning och lindning. Flippan har jag ju ridit förut så det gick bra men hon ville inte alls stå still när jag hoppade upp så där hade jag lite problem.

Efter halva tiden bytte vi hästar och jag fick Levantina. Hon var väldigt fin att rida och det gick bra. 

Sen gick vi in och gjorde iordning våra hästar för visning av häst vid hand. Det gick superbra och Flppan skötte sig exemplariskt ! 

Efter det gick 2 av oss gick in och började longera. Jag longerade sist och då hade min nervositet satt sig i magen. Det gick ganska bra men jag hade lite småmissar och hästen ville inte riktigt lyssna på mig.

Nu är det som sagt lunch och sen ska vi göra praktiskt foderprov och sakprov så håll tummarna !


  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0