Dagens hoppträning


Hoppningen idag gick jättebra !

Det var mycket lydnadsövningar med bommar på marken och kuber. Vi hoppade också studs och tränade på lång anridning. En mycket nyttig träning :)

Sunnie skötte sig jättebra ! Hon hoppade fint och lyssnade jättebra på lydnadsövningarna. Hon sög tag i hindren och tog av stort när jag tryckte av henne, det gjorde hon ju inte för 3 veckor sen.
Hon har fått ett mycket större register i galoppen nu det sista också och det blir så himla mycket lättare att få en bra och jämn rytm då. Nu kan hon länga galoppsprången utan att ta fart, det kunde hon inte innan. Jätteskönt !

Så jag är verkligen nöjd med henne idag. Duktig häst !


Nu ska jag fortsätta plugga som vanligt. Jag har väldigt mycket i skolan nu så uppdateringen blir lidande.


Sunnie och hennes gamla lekkompis Bollboll :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0