Dagens ridning


Nu är jag inne på lunch, som vanligt vid den här tiden.

Vi har mockat och fixat stallet och ridit Sunnie.

Jag tränade på att knoppa innan vi red och det gick inte sådär jättebra. Jag får upp knopparna och de sitter jättefint men efter två minuter så rullar de upp sig. Jättestörande ! Jag vet faktiskt inte hur jag ska bära mig åt för att få dem att stanna uppe. Tonvis med hårspray ?
Eller så kan man väl få knoppa på vilket sätt man vill på Hästskötarexamen, då hade det inte vart något problem.

Jag blev lite irriterad av knoppningen och när Sunnie blev rädd för minsta lilla löv och inte ville gå fram under ridturen blev jag ju inte direkt gladare. Så det blir ingen mer knoppning under den här veckan. Jag vill inte att min ilska ska gå ut över Sunnie (även om hon förtjänar det ibland när hon ska fjanta sig och hålla på).
Hon gjorde några fina byten i alla fall, man får tänka positivt ! :)



Jag hade lika mysigt ridsällskap som vanligt :)



Sunnie efter ridturen.
Väldigt fint med svart sadel och träns och en brun brösta, den enda jag hade här hemma ;)


Nu ska jag och Tompa slappna av en stund och sen ska vi gå hem till Johanna och rida Amelia.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0