Dagens ridpass


Nu är jag hemma och har som vanligt en helkväll med plugg framför mig.

Jag red Sunnie i padocken idag. Gramanen åkte på och hon var faktiskt riktigt fin och jag hade en riktigt bra känsla. Jag koncentrerade mig mest på galopparbetet för dagen.
Vi övade övergångar galopp-skritt då hon är svag där (hon är svag i övergångar överhuvudtaget) och lite byten och öppna.

Jag ska nog börja rida med graman lite oftare. Då tvingas hon vara i en lägre form i de rörelserna hon har en tendens att höja huvudet i annars och på så sätt kommer hon stärka sig mer och mer. 

Jag red inte så länge. Jag red i ca 20 minuter (framskrittning ej inräknad) men jag red intensivt så det kan hända att hon har lite träningsvärk imorgon.

Sunnie fick förresten gå ut i stoooor hage med en kompis idag. Skönt för henne att inte bara stå och hänga i de minimala grushagarna ! :)



Vad gjorde ni med era hästar idag ? :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0