Väldigt lyckad dressyrlektion !


Nu är det kväll och jag borde börjat skriva i min loggbok för länge sen men jag tänkte slänga in ett inlägg först :)


Dressyren idag gick superbra ! I början av träningen var Sunnie lite trött så jag trodde att resten skulle gå dåligt. Men hon taggade till efter ett tag och var jättefin :)

Dagens övningar:

Trav: Öppna längs halva medellinjen, volt åt vänster, förvänd sluta på diagonallinjen. (samma i båda varven)
 En mycket bra övning där du behöver mycket precision och självkontroll. Öppna och sluta är samlande rörelser så Sunnie tex gör sina öppnor och slutor ganska sakta, just för att hon inte riktigt orkar. Men tränar man inte lär man sig inget :)

Galopp: Förvänd galopp på serpentinbågar.
 Också en bra övning, ganska svår att få till bra. Jag är riktigt nöjd hur Sunnie gjorde den idag. I det lätta varvet (vänster) studsade hon lite grand men hellre det än att hon byter och i det svåra varvet (höger) bytte hon faktiskt inte en enda gång och hon höll takten i galoppen ganska bra. Duktiga häst !

När jag travade av henne kände jag verkligen hur bra övningarna vart för henne; hon travade igenom hela kroppen och var mjuk och fin. Underbart !

Nej, nu är det dags att plugga lite.



Är det någon av er läsare som går sista året på gymnasiet och gör ett projektarbete ? Vad handlar erat arbete om ? :)




Kommentarer
Postat av: Matilda

Å vad kul med hästskötarexamen! Jag ska jaga Anna! Vi kanske kan göra ett helt hästskötarexameninlägg? :D

2010-04-13 @ 22:23:25
URL: http://showjumper.blogg.se/
Postat av: Matilda

Å vad kul med hästskötarexamen! Jag ska jaga Anna! Vi kanske kan göra ett helt hästskötarexameninlägg? :D

2010-04-13 @ 22:23:27
URL: http://showjumper.blogg.se/
Postat av: Karin

Jag går sista året och mitt projektarbete är om at jag ska ha tävlat min häst Cabbarét i LA dressyr med minst 64 %! det har vart jätte kul! hihi! bra blogg, btw. BIG LOVE

2010-04-13 @ 22:25:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0