Dagens ridning


Idag red jag Sunnie på grusvägarna runt Johannas hus.

Hon var riktigt jävlig ! Hon tog inte något stöd på bettet och lyssnade inte på en enda halvhalt. Så jag tränade övergångar, tempoväxlingar och lite skänkelvikning för att försöka få ner henne på jorden igen och efter ett tag gick det.
Då var hon ok i galoppen, hon gick fortfarande inte riktigt fram till bettet men jag lät det vara idag eftersom hon skulle ta det ganska lugnt. När jag travade av henne var hon däremot riktigt fin, bra stöd på bettet, helt ok tramp och i den låga formen jag ville ha henne i.

Sen putsade jag allt läder. Det var stelt sedan helgens tävlingar så det var behövligt !

Imorgon ska jag nog rida Sunnie i padocken och rida igenom henne ordentligt. Inte ett alltför hårt pass men så jag känner mig riktigt nöjd med hur hon går :)



Från en Annaträning i våras.
Alström och Miss till vänster :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0