Dagens ridning


Nu är jag inne från stallet och försöker få tillbaka värmen i händer och tår.
Det är inte så farligt kallt ute idag men är man ute i några timmar så blir det kyligt.

Jag red Sunnie i hagen och idag gick det riktigt bra ! Vi gör ju inget speciellt under ridpassen just nu så det är inte svårt att få det bra. Men idag var hon stadig i formen och väldigt positiv till arbetet och det var länge sen hon var det så det känns jättebra. Eller ja, hon har ju inte vart negativ innan men hon har gått och stretat emot hjälperna och släpat benen efter sig. Så en stor förändring efter lite vila :) Jag hoppas att det håller i sig och att hon är likadan när vi kan börja rida i padocken igen.

Idag tog jag också kort på mina JW transportskydd, så bilder på dem kommer upp inom kort.
De är jättesnygga ! ;)

Och när jag ändå var i stallet utan att mocka (Matilda, våran inackordering, gör det idag) så satte jag ihop några träns med olika nosgrimmor och bett så att jag kan variera utan att behöva byta och krångla varje gång. Då märkte jag också hur få träns med bra kvalitet jag har. Jag har ju aldrig tänkt på det förut eftersom jag bara har använt ett träns. Det kanske är dags att köpa lite nytt ?

Och så har Tompa jobbat på en ny header. Jag har inte fått se hur den ser ut än men är den bra så blir det lite nytt här på bloggen. Är det inte något jag tycker om så får vi göra en ny ändå för jag har tröttnat på den här.



Kommentarer
Postat av: Malin

Fin häst på headern. Vilken ras? =)

2010-12-30 @ 13:22:06
URL: http://malinottenback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0