Dagens hoppning

Nu är hoppningen avklarad.

Sunnie var på något konstigt humör idag. Ena stunden var hon superpigg och tom lite stark. Andra stunden ville hon inte riktigt ta skänkeln och gick och segade. Och ena stunden hoppade hon jättefina språng och andra stunden kändes det nästan som hon var låst i hela kroppen och tappade frambenen.  

Övningarna idag var 2 studs, ett räcke med en galoppbom innan, ett räcke med 4 galoppbommar innan och och 2 oxrar som man skulle rida 90 graders vinkelsväng mellan.

Tyvärr så var det något fel med min kamera så det blev ingen film idag.

Jag hade väldigt svårt att få till svängen till räcket med en galoppbom. Det stog från dörren och vid ett hörn med (vad Sunnie tyckte) en massa farliga grejer. Så jag fick Sunnie att stoppa där några gånger för vi kom verkligen helt knasigt. Men när vi väl kom rätt sen så hoppade hon fint.
Och sista språnget på räcket med 4 galoppbommar innan, det var bara helt WOW ! Jag har aldrig känt henne hoppa så och det var så synd att jag inte fick det på film.

Så det kanske blir en hopphäst av min pålle tillslut ändå :) 

Nu ska jag hem och fly in i duschen. Jag ska duscha varmt, nu när det är så här kallt blir man ju kall ända in i själen :S



Visst längtar man bara till sommaren ?
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0