Inställd dressyrlektion

Så mycket för den dressyrlektionen !

Vi i min grupp gjorde i ordning våra hästar och gick ut i ridhuset och började skritta fram. Vi värmde även våra hästar i trav och galopp medans vi väntade på Anna. Men hon kom aldrig ! Efter 20 minuters väntan red vi istället på egen hand. När vi nästan ridit klart fick vi reda på att lektionen var inställd. Kul att informationen når oss elever..
Men Sunnie var fin, vi skuttade över ett litet räcke och hon tyckte att det var lajjbans :)


Idag var det markarbete för Amanda. Vi gjorde övningen klockan, galopp på en volt med små räcken på de fyra vändningspunkterna, och det är svårare än vad man tror ! Men Sunnie skötte sig hyffsat bra fast i höger varv landar hon fortfarande i korsgalopp en del. Gäller att stärka den sidan.

Imorgon är det Horse Show ! Jag hade tänkt försöka rida Sunnie innan och eftersom hon bara ska joggas lite så funkar det nog. 



Ska ni till Horse Show något ? :)






  

Kommentarer
Postat av: älskling

Jag skulkle vilja åka dit med dej:)

2010-02-24 @ 11:26:58
Postat av: Sofia "Rosa" Roos

Nu kommenterar jag! ;) hehe, ja såklart jag skall till GHS, hela torsdagen förmodligen så jag kommer leta upp er där! pussss

2010-02-24 @ 14:35:46
URL: http://rosasplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0