Infomötet avklarat

Nu har vi haft vårat infomöte och det lät ungefär såhär:

En häst på KRK blev sjuk i onsdags och då började dom tänka på att stänga stallet. Hästen kommer gå på butta/metacam och vara bra om några dagar igen. Min åsikt är att stallet inte behövt stängas ner men jag går inte emot en veterinär. Det går väldigt många rykten så tro inte på allt som sägs.
Hästarna ska inte flyttas till Gåsevadsholm, det är bättre att ha allt på ett och samma ställe. Ni ska inte heller vistas på KRK pga smittan.

Det roliga var att ena stunden sa han att det sammanlagt vart 4 hästar som vart sjuka och några minuter senare var det plötsligt 5. Och så sa han att det bara var en häst sjuk idag när jag fått reda på av eleverna som står på KRK att det är 3 st. 

Man kan ju undra om dom inte vet om alla sjuka hästar eller om dom ljuger. Och varför skulle dom ljuga i så fall ? 

Jag har tappat all tillit till denna skolan. Det har vart så otroligt många saker och detta var sista droppen.
Jag undrar bara hur dom kommer lösa det med personal. Förut har vi haft en och samma personal på KRK och Gåse en del dagar i veckan. Så nu får dom tänka om ! 

 

Kommentarer
Postat av: frida

väldigt snygg header iaf :) oki, tävlar ni nåt också då?



störigt att de verkar mörklägga smittan... :(

2010-01-29 @ 11:05:41
URL: http://lillwiberg.blogg.se/
Postat av: frida

roligt!! :) jag tävlar både hopp och dressyr med min pålle. han är ju egentligen en ren hopphäst men vi har försökt oss på dressyren också :)



du är inte bra på excel? :D

2010-01-29 @ 12:53:44
URL: http://lillwiberg.blogg.se/
Postat av: julia

BRA skrivet Mli!! både denna och det förra inlägget! <3

2010-01-29 @ 19:27:43
Postat av: Karin

hålls med julia :D SJUKT bra skrivet :D All creed to you <3

2010-01-30 @ 15:07:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0