Stalltjänst

Nu är jag tillbaka i Kungsbacka igen.

Jag får säga att det faktiskt känns ganska bra, bättre än jag trodde :)
Och så börjar jag skolan med stalltjänst. Inte jätteroligt men det är ändå ganska skönt att ha det avklarat.

Så ska jag rida igenom Sunnie ordentligt för första gången på 3 veckor. Hon brukar vara ganska mjuk även när hon har vilat men hon kommer nog vara redigt pigg :) Min lilla bushäst ♥
Idag hade jag ändå tänkt att ta det lite lugnt med henne eftersom vi har dressyr imorgon. Så dagens övningar kommer bli mycket serpentiner och sidvärtsrörelser och lite öppnor och slutor.

Och så det värsta med att ha kommit tillbaka till Kungsbacka:
Våra hästar får bara gå ute knappt 4 timmar om dagen. Och vet ni varför ? Jo, för att inte vattenkopparna ska frysa.

Våra hästar ska väl inte behöva lida bara för att dom inte orkat fixa en lösning på vattenkopparna ? Helt psykat, Sunnie kommer ju krypa ur skinnet inne i boxen.

Den här skolan i ett nötskal, jag är så glad att det bara är en termin kvar. 
Om jag ska vara ärlig så vet jag inte hur jag har stått ut så länge !



Sunnie Girl


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0