Dagens ridning


Planerna gick nästan som jag hade tänkt idag. Jag trimmade Hiawhata i padocken men jag fick sällskap av Sanna som red Sunnie.

Hiawhata är lite svår att få och slappna av ordentligt, han går gärna lite hög i nacken och drar ihop sig. Så jag jobbade på att få honom i en lite lägre, mer avslappnad form så att han kan stretcha ut överlinjen ordentligt. Bitvis gick det bra.
På slutet hoppade vi några små språng, mest för att han skulle få latcha lite och det tyckte han var kul :)

Han är rolig att rida den hästen !



Gammal bild på Hiawhata.

För Sanna och Sunnie gick det också jättebra. Sunnie är ju lite spänd i början av passet och lite grinig men på slutet gick det bra för dem :)

Nu ska jag gå och lägga mig. Det har vart dåligt med sömn de sista nätterna..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0