Dagens ridning x2


Alltså jag blir galen på vårat internet !
Det är enda anledningen till min dåliga uppdatering nu det sista..

Idag har jag i alla fall vart i stallet och ridit Sunnie. Sen hon flyttat till Johanna har hon blivit jättespänd och stressad och nu märker man verkligen att hon har mycket fullblod i sig. Hon får mycket tryck i sina gångarter och fin form men är svår att få och slappna av ordentligt.
Igår lät jag henne galoppera av sig all sin överskottsenergi på en stubbåker men hon blev aldrig trött utan hon bara sprang och sprang. Så jag avslutade med att rida henne i en lång och låg form i Johannas padock. 

Idag red vi ut och hon var lika stressad och rädd för allting som vanligt. 
Hon har börjat få gå på gräs nu också och det tycker hon är smaskens ! Om ungefär en vecka ska hon släppas ihop med Johannas häst Hiawhata och då ska de gå ut dygnet runt :)


Jag red Hiawhata idag med. Johanna har mycket plugg och hann inte med och jag tycker ju bara det är kul. Jag red honom på stubbåkern utan så stora krav och jag får säga att han har blivit fin :)


Nu ska jag strax åka och ta in Sunnie. Det regnar och hon har inget täcke på sig. Plus att hon inte är van att gå så länge på gräs. Och så har jag en box kvar att mocka i stallet och så ska jag fylla vatten. 

Idag blev det mycket uppdaterat i alla fall ;)


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0