Dagens ridning


Nu har jag ridit Sunnie.

Vi började med att skritta ut en bit på grusvägen, sen gick vi in i ridhuset.
Jag började med att trava henne på halvlånga tyglar så hon fick komma igång lite. När jag började ta lite mer kontakt med henne så red jag lite serpentiner och volter för att få henne mjuk.

Sen började vi med galoppen och där började jag ungefär likadant: lätt sits och Sunnie låg i formen. När jag kortade upp tyglarna så satte jag mig ner och började arbeta henne lite mer intensivt. Jag red mycket öppna så hon verkligen ska få in bakbenen under sig.
Och så red jag förvänd galopp för första gången på länge. Jag har ju lärt henne galoppombyte nu det sista och då är det så svårt för henne att hålla isär de båda. Men nu tyckte jag att hon var redo att klara av att lyssna på mina hjälper, byte eller förvänd. 
Det gick ganska bra. Hon har fortfarande svårare för den högra förvända men det är bara och öva.

Just nu håller hon på att få nya skor ! Skönt, för hon började bli lite lång i tårna :)



Vad jag red med långa tyglar förr !


    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0