Dressyrträning

Idag är det tisdag = dressyrträning.
(vi får hoppas att Anna kommer denna gången)

Jag rider i sista gruppen och det är så otroligt segt. Plus att jag kommer sent till stalltjänsten. Men jag har en massa tid till att fetta in sadeln innan :)

Som de flesta säkert vet så har jag svårt att sitta ner i Sunnies strav. Hon har ju sådant "uppåt-tramp" så även om hon går i form och höjer ryggen så studsar jag som en gummiboll.
Så innan jobbiga dressyrlektioner och liknande så brukar jag alltid fetta in sadeln och insidan på stövlarna. Då får jag i alla fall lite lättare att sitta ner. Och så brukar jag ta på mig ridbyxor med mycket bra skoning ;)


Resten av dagsordningen:

• Mat

• Lunchstalltjänst

• Putsning av utrustning

• Dressyr

• Eftermiddagsstalltjänst

• Hem och äta och plugga

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0