Hoppningen


Nu är hoppningen avklarad !

Det var mycket bra övningar.
Kort väg till oxer, 1 galoppsprång till oxer, 4 galoppsprång till plank. Räcke med lång distans och en dog leg. 
 
Sunnie har en ganska kort galopp och får långt på vissa distanser men idag fick jag fram hennes galopp mer och hade inga problem alls att klara galoppsprången i linjerna.

Men hon har börjat med dumheter det sista. Istället för att suga tag i hindret går hon emot skänkeln, kör ut ytterbogen och stoppar. Jag får verkligen rida precis varenda galoppsprång fram till hindret och gå på med spöt något galoppsprång innan så hon tar av där jag vill. 

Det bästa idag var när Anna hade höjt upp oxrarna till 1.15 och jag och Sunnie hoppade det och klarade det bra ! Jag är ju lite höjdrädd och särskillt för stora oxrar. Men det gick bra, jag red hela vägen istället för att sitta och vänta på en distans och det kändes jättebra :)

Jag fick aldrig den där wowkänslan denna träningen, trots att det gick bra. Men det kanske kommer nästa träning.



Sunnie Girl


Kommentarer
Postat av: Mina

Jättefin blogg :D

2010-03-18 @ 20:51:14
URL: http://femgangare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0