Hoppträning


En väldigt bra hoppträning idag :)
Det är så tråkigt att min kamera har lagt av så jag inte kan lägga upp några fimler på bloggen.

Övningarna var:

Upphöjda travbommar och sen travhoppa en oxer

Galoppbom, 2 galoppsprång till ett räcke

Galoppbom, räcke, 4 galoppsprång till en oxer med galoppbom framför


Sunnie hoppade jättefint ! Vi fick några stopp på oxern med travbom men det är för att hon vet att det kommer bli jobbigt och då får hon bråttom fram till hindret, kommer helt fel och stannar. Så länge jag håller i henne fram till bommen och sen möter upp med ben så går det bra :)

Det var kul att träna för Anna igen, det var ändå 4 veckor sen.

Jag skulle verkligen vilja ut och tävla nu ! Det hade vart kul nu när Sunnie är så fin :)


Imorgon ska hon få jogga ut en sväng på grusvägen och bara ta det lugnt. 



En bild från i höstas :)



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0