Någon som vet något stalljobb ?


Nu har jag precis vart inne och kollat efter jobb på arbetsförmedlingen och det finns verkligen ingenting som jag kan söka.
Och ska jag söka in till Unghästutbildarprogrammet i Flyinge så måste jag vara riktigt bra !

Jag får åka dit över en dag och göra antagningsprov som består av en intervju och ett ridprov. I ridningen bedömmer de min sits, balans, följsamhet, avståndsbedömning och förmåga att inverka på hästen på rätt sätt. Vanlig ridning kan man tycka, men de tar bara in 20 elever så jag måste ju ha det där lilla extra och det tvivlar jag på om jag har.
Sen så är det ändå så mycket som ska stämma om jag ska flytta ner till Skåne ett år; stallplats till Sunnie, boende till mig och Tompa, jobb till Tompa, lån osv.


Så det ser lite mörkt ut just nu. 


Vet ni läsare något stall som behöver hjälp ? Ridning, mockning, hästskötare, i stort sätt vad som helst. 

Får jag inget jobb kommer jag nog tyvärr bli tvungen att sälja Sunnie.. Jag kan ju inte ha en häst utan några pengar så jag skulle bli jätteglad för alla tips !
Det är särskillt jobbigt att sälja en häst som man har varit med och gjort allt på från början.



Sunnie som 3-åring.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0