Säkerhetsväst eller inte ?


Ja, detta året fyller jag ju 19 och får alltså välja om jag vill tävla med väst eller inte.

Fram tills nu har jag i alla fall haft västen på träning och det var först häromdagen jag kom och tänka på att jag inte behöver ha den på tävling längre.
 

Jag tror inte att jag kommer sluta att rida med väst bara för att jag fyllt 19. Det är ju en så billig livförsäkring ! Och dagens säkerhetsvästar är ju ändå ganska bra utformade och stör inte i hoppningen.

Men det värsta är ju när det är sådär jättevarmt på sommaren. Man svettas redan utan västen och när man får på sig den får man nästan värmeslag.

Så jag kommer förmodligen att fortsätta tävla med väst, med vissa undantag för jättevarma sommardagar.



Ni som fyllt 19, tävlar ni fortfarande med väst ?



Jag har en väst från Rider´s Company !

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0