(töm)körning


Idag var det som sagt körning.

Det var inte direkt sån körning som jag hade tänkt mig. Jag trodde att vi skulle åka till en riktig bana och köra travhästar. Istället hamnade vi i skogen med nordsvenskar som vi skulle dra några stockar med.

Det var faktiskt jättekul ! Hästarna var så himla lydiga och lyssnade på minsta lilla ljud och tömhjälp.
Det var ju lite mer som tömkörning eftersom vi gick bakom hästen, bredvid stocken, så jag vill inte påstå att jag kört. Men jag skulle gärna göra det igen !

Jag tog några halvbra bilder med mobilen:



Detta är Valle, hästen jag körde.





Några årshingstar som gick i en hage.



Den till höger var jättesöt !


När vi kom tillbaka hem så red jag ut Sunnie på grusvägen. Hon hade en massa överskottsenergi och ville visa hur bra hon var på att byta galopp så hon bytte hela tiden. Hon låg på väldigt mycket hela passet förutom i slutet, då var hon kalasfin !

Vi får se om Sunnie får gå med på longeringslektionen imorgon eller om jag rider henne efteråt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0