Putsning


Idag har jag varit mycket duktig !

Jag har putsat all min utrustning och fettat in det efteråt. Så fint som det är nu har det nog aldrig varit :) 

När jag ska putsa utrustningen ordentligt brukar jag använda mig av vanlig sadeltvål som enligt mig är underskattat !


Ska jag däremot bara dra av lädret lite snabbt brukar jag använda Grumme Grön Såpa.


En väldigt smart produkt som man kan ha till i stort sätt allt. Har hört från någon att det kan färga lädret men det är inget som jag har märkt av.

Ibland tar jag på läderfett efter. Jag har ett jättebra fett som är ganska kletigt och gör lädret glansigt. Jag kommer tyvärr inte på vad det heter.
Man ska inte fetta in lädret varje gång man putsat för då blir sömmarna porösa och kan gå sönder.


Ett tips som jag fick av min lärare idag är att om smutsen sitter riktigt hårt på lädret kan man ta en sådan vanlig "kökssvamp" med grön baksida och skrubba lite. Jag fick bort precis all smuts som inte gick att ta bort med vanlig svamp och tvål. Jättebra !





Vad använder ni er av för putsmedel ? :)

 


Kommentarer
Postat av: fia

Ja använder stübben tvål :) den e typ as bra!

2010-03-17 @ 09:19:57
URL: http://myheartarered.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0