Hello !


Ja, då var det en ny dag igen. Men dagen idag blir lugn.

Jag ska släppa ut hästarna alldeles strax och så ska jag fixa stallet nu på morgonen.
Sunnie rider jag efter lunch när vägen förhoppningsvis har tinat lite. Duff rids av Daniel ikväll, vi får hålla tummarna att han sitter kvar denna gången ;)

Efter att jag fixat stallet ska jag rida Kaisa om inte hennes ägare har några planer med henne idag.

Sen ska jag hinna plugga lite, duscha och sen ska jag åka till skolan. Jag är verkligen inte sugen på plugg idag men vad gör man ?

Igår red jag Sunnie på grusvägen med graman. Till en början var hon ganska fin. Vi red skänkelvikningar och öppnor i traven och det gjorde hon väldigt bra ! Men när vi började träna byten stressade hon upp sig och tappade takten i galoppen helt. Så jag fick försöka lugna ner henne och få en bra galopp och sen travade jag av henne.
Det är jobbigt när hon blir så stressad för det finns i stort sett inget jag kan göra för att lugna henne, förutom att bara fortsätta rida och vänta på att hon ska slappna av av sig själv.

Unghästarnas arbete kommer i ett eget inlägg.

Nu får jag nog sätta igång om jag ska hinna plugga något idag :)



Det var en härlig dag !



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0