Jobb 24/7


Idag har det vart full rulle som vanligt.

Jag började morgonen med att gå upp och fodra. Sen gick jag och la mig en timme för att försöka sova bort min huvudvärk. Det lyckades jag sådär med men vid 9 gick jag i alla fall ut i stallet och red Sunnie. Hon joggades lite lagom, hon får ta det lite lugnt över helgen och så få det nog bli lite hoppning i padocken i början på nästa vecka :)

Sen cyklade jag till Johanna där jag började med att rida Bleki. Han var duktig och höll sig på marken hela skogsrundan denna gången. 

Efter Bleki var det Titius tur. Jag arbetade med honom när jag var på praktik hos Johanna och då gick det sådär. Han var väldigt spänd och det gick inte alls att hänga på honom. 
Nu verkar det som om han har växt till sig lite och mognat lite i huvudet för idag var han mycket lugnare. Jag longerade honom med sadel och träns och det var inga problem. Han får göra så några gånger till innan jag ens försöker att hänga på honom. Det gäller att skynda långsamt ;) Dock ska jag inte jobba med honom varje dag utan kanske 2-3 gånger i veckan. Resten av jobbet ska Johanna göra.

Titius är för övrigt till salu !

Jag fick också målat lite hos Johanna, nu är det nästan klart ! Och idag fick jag mer färg också. 

Kajsa stog sist på schemat. Henne red jag i gräshagen och hon var duktig. Hon är lite studsig ibland men hon har i alla fall slutat med luftsprången. Hon lyssnar bara bättre och bättre på hjälperna och det är väldigt roligt. Mina ridpass varieras med att Kajsas ägare tömkör henne och det hjälper ju också till väldigt mycket i ridningen. 

Duff fick vila idag, det hände ju ganska mycket för honom igår. Men imorgon är det nya tag ! Då ska också Amelia ridas och det ska bli jätteroligt !

Nu ska jag hoppa in i duschen och sen kolla på "How I met your mother" med Tompa. 



Sunnie Girl.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0