Dagens ridpass


Sunnie:
Jag red henne i en av Johannas stora gräshagar och där verkade hon trivas bra. Och jag kan bara säga att hästen var helt otrolig idag !


Efter framskrittningen började jag passet med att arbeta henne lite i skritten. Lite halter och igångsättningar och en del skänkelvikning. Vi red även några öppnor i båda varven i skritt. 
Sen travade jag fram henne och gjorde några skänkelvikningar i traven också. Vi gjorde också några övergångar till skritt och hon har blivit mycket stadigare i formen !

I galoppen fick hon först galoppera ett varv åt båda hållen innan vi började lite med byten och det gick lekande lätt ! Hon gjorde bytet precis när jag bad henne och hon gjorde raka och luftiga byten. 
Jag la in några lite snävare volter så att jag "satte henne lite på bakbenen" och så bytte vi galopp direkt när vi kom ur volten och bytte riktning. 
I högervarvet bytte hon till kors första gången då hon är svagare i den sidan och pga att jag slarvade med halvhalterna innan. Sen gjorde hon det jättebra i båda varven. 

Som avslut fick hon galoppera ett halvt varv i lägre form och då frustade hon nöjt några gånger. Sen travade jag av henne och skrittade hem.


Hon var helt underbar att rida ! Inget tjaffs alls utan vi samarbetade hela tiden och hon var jättemjuk och fin. Hon hade bra påskjut men var ändå aldrig stark som hon kan bli ibland. Helt otrolig !

Såna ridpass kan jag leva länge på ! :)




Sunnie Girl.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0