Dagens ridpass


Hiawhata:
Han fick också gå i gräshagen och även han skötte sig bra. Vi fortsatte med skritt - halt - skritt och det gjorde han bra. 
I traven gjorde vi några övergångar till skritt och de gjorde han också bra. Idag var han lite mer avslappnad i traven, han kom ner lite med nacken och höjde ryggen stundvis. Han hade också en bättre trav och han vågade ta för sig lite mer. 

Han fick gå ca ett varv sammanlagt i galopp och det är ungefär på den nivån i igångsättningen han ligger nu. I galoppen sänkte han sig bättre också och galopperade mer genom kroppen. 


Det är först nu jag har börjat hitta knapparna på honom igen. Jag red honom varje dag i 4 veckor när jag var där på praktik och då lärde jag mig honom bra. Men det är mer än ett år sen och då tar det ett tag att rida in sig igen :)




Hiawhata.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0