Höst


Det märks att sommaren är påväg bort och att hösten närmar sig mer och mer. Det regnar hela tiden, det börjar bli kyligt i luften och betet i hagen börjar ta slut.




Jag har hela sommaren gått runt och bävat inför hösten och vintern, jag vill inte ha en likadan vinter till.


Men igår när jag vaknade av klockan och gick och släppte ut hästarna så smög sig en liten mysighetskänsla på mig. 

- Att gå och kvällsfodra hästarna på kvällen och få mysa i en lite tjockare jacka och mössa.

- Att ställa klockan en halvtimme tidigare för att hinna morgonfodra och höra hur hästarna gnäggar välkomnande när de hör att jag närmar mig stallet. 

- Att rida ut på mysiga skogsvägar när underlaget är mjukt och vägen färgas orange av alla nedfallna löv. 

- Att mocka hästarnas boxar och se till att de har det mysigt med mycket halm och hö och ett gott täcke. 


Jag vet inte vad som har hänt med mig, men jag skulle gärna se att hösten kom snart.


Vintern däremot behöver inte komma alls ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0