Dag 19 – Detta ångrar jag


Att jag inte ansträngde mig mer med matte B i gymnasiet. Det finns nog inget jag ångrar mer just nu !


I matte A så hade vi en mattelärare som var väldigt svår att förstå och som inte riktigt visste hur han skulle förklara ett tal. Och jag som alltid haft svårt för matte började hamna efter redan där.

Sen i Matte B så fick vi en tjej som lärare som var superduktig på matte men som förklarade alldeles för fort, man hängde inte med.
Och när jag då sa att jag inte förstog så sa hon bara: "Det gör du visst, kom igen nu !"

Då blev det automatiskt att jag slutade anstränga mig och tillslut så gick jag inte ens på de lektionerna.

När jag och några fler i klassen gick till rektorn och sa att det inte funkade skulle vi testa ett nytt sätt: att ha flera småprov istället för ett stort och att vi som hade svårt för matte skulle få lite extrahjälp.
Men det struntade läraren i totalt, vi fick aldrig några småprov och vi fick istället mindre hjälp än innan.


Jag ångrar att jag inte tog tag i det bättre i gymnasiet för då hade jag sluppit att läsa upp till ett G nu..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0