Dag 09 – Min tro


Ojj vad svårt !
Det här är något som jag skulle kunna diskutera i flera timmar.


Jag följde alltid med mormor och morfar till kyrkan när jag var liten. Jag är konfirmerad och jag döptes när jag var 14 så man kan väl egentligen kalla mig kristen. Men vad jag tror på, det vet jag inte.

Jag vill tro att det finns ett liv efter detta, för allt kan väl inte bara ta slut när man dör ?


Även om jag inte riktigt vet vad jag tror på så skrattar jag inte åt folk som tex är helt säkra på att Jesus har funnits och att det var Gud som skapade världen. Jag är istället avundsjuk, för jag själv skulle vilja vara så säker på något..


Kan man tro på lycka ? För i så fall gör nog jag det. Att vara helt och fullt lycklig med allt man gjort i sitt liv och se fram emot vad man ska göra sen, det tror jag på !




Sann lycka är att sitta på hästryggen ! ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0