Nyårslöften 2011


Som alla andra så har ju jag också mina nyårslöften:


- Börja träna och gå ner i vikt.

Inget konstigt alls. Jag är inte nöjd med hur jag ser ut och jag mår inte bra över hur mycket jag har gått upp i vikt. Det var Hallands Ridgymnasium som gjorde det, haha. Nej, men det stämmer faktiskt ! När jag började 1:an i Kungsbacka så blev det att man satt i köket och umgicks med alla andra som bodde i samma hus och då åt man en del, mest för att det var så nära till maten xD. Och sen har det bara fortsatt.

Största anledningen till att jag ska börja träna är inte för att jag ska gå ner i vikt utan för att jag ska få bättre kondition och orka mer i ridningen. Just nu har jag tappat så otroligt mycket utav konditionen och de musklerna jag byggde upp i våras och det känns inte alls bra.
Sen så vill jag gärna kunna rida i alla fall D-ponny så då kan jag inte väga för mycket. 


- Tänka positivt.

Det är något som jag verkligen måste tänka på. Under 2010, i alla fall fram emot hösten, har jag grävt ner mig i problemen istället för att försöka lösa dem, något som jag egentligen har gjort i nästan hela mitt liv. Det gör att jag är deppig hela tiden och har svårt att se det positiva i saker och det är ganska jobbigt att orka med vardagen då. 
Att sluta ta åt mig av vad alla säger hör också lite hit. Jag tar åt mig så otroligt lätt och kan må dåligt i veckor för en liten småsak som någon har kastat ifrån sig utan att ens tänka på eller mena vad de sa.


- Fokusera på ridningen.

Även om jag antagligen inte kommer tävla så mycket det här året heller så ska jag sätta igång Sunnie och få henne i fin form igen. Hon behöver få tillbaka sin kondition och sätta musklerna som hon tappat nu under vilan. Vi ska ha roligt tillsammans och bli bättre på de små detaljerna som fina övergångar, bra skänkelvikningar, öppnor/slutor, galoppombyten mm. Jag kan räkna upp en hel del. 
Hon bli 7 detta året och räknas alltså inte som unghäst längre. Då ska också kraven höjas ett snäpp :)



Det var det jag kunde komma på nu och jag tror att de är de bästa nyårslöftena för mig. Jag skulle varken vilja ta bort eller lägga till något. De 2 sista sakerna är ju egentligen en självklarhet men jag la till dem bland mina nyårslöften ändå :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0