Rubrik


Nu kom jag precis hem från en tur till Vara där jag bla köpte krafft till hästarna och åt lunch hemma hos mormor och morfar. Jag behövde vila huvudet från allt plugg ;)

Jag red Sunnie i förmiddags ändå, barbacka i skritt och lite trav i nästan 1 timme i hagen. Jag får säga att det är ganska tråkigt att bara rida i hagen men det får gå helt enkelt. Hon behöver skrittas mycket så att hon börjar bygga muskler igen.

Visste ni att när hästen skrittar så rör den alla muskler i kroppen ?

När vi ändå red runt i hagen så kollade jag så att tråden var hel. Det var den inte, i ett av hörnen hade hästarna vart på tråden så att den gått av. Så jag hoppade av i den djupa snön för att laga tråden och snön gick en bra bit upp på låren på vissa ställen ! Så jag kan säga att det var svårt att komma upp igen xD

Nu ska jag strax ut i stallet igen för att säga hej på Matilda och kanske rykta Sunnie lite.

Förresten, nu har jag tillfälligt skaffat en mobil med bra kamera så när tentan är över så kommer det komma upp lite nya bilder och filmer här i bloggen :)

Vill ni se lite äldre filmer så kan ni gå in här och kolla :)



Sunnie Girl.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0