Gårdagens ridpass


Det har inte blivit så mycket sömn denna helgen så jag är supertrött !
Sunnie fick faktiskt vila idag tom..


Igår gick hon i skogen Jag jobbade henne i en lång och låg form och målet var att hon skulle slappna av ordentligt och jobba igenom hela kroppen, det har ju blivit så svårt för henne det sista. På slutet var hon lugn och fin och gick i en låg form i alla gångarterna. 


När vi skulle trava hemåt red vi förbi det stället där hon alltid spänner till. Det gjorde hon även igår men jag lyckades vända hennes lite spända energi och få den till en form som var helt fantastisk ! 
Bra spänst i traven, kvick och allert för hjälperna och en ganska hög form, dock med höjd rygg. Jag var helt förvånad, aldrig under våra 5 år tillsammans har hon gått så bra ! Det är den formen jag strävar efter varje dag men jag trodde faktiskt inte att jag själv skulle kunna rida fram den på henne.. 


Idag har också inken börjat lossa lite. Gissa om jag blev glad när jag såg det ! :)
Nu är vi snart på gång ;)


Nu ska jag sova, jag ska ju upp och jobba imorgon som vanligt.. Denna helgen gick alldeles för fort..




Sunnie Girl.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0