Sommar <3


Nu under sommaren är vi svenskar bra på att klaga på att det är så varmt och det går inte rida förrän sent på kvällen osv osv. 

Men jag är så glad att det är sommar och jag vill aldrig att det ska bli vinter igen !


De 2 senaste vintrarna har varit hemska. För 2 år sen hade jag ju ridhus på skolan och kunde åtminstone rida även om det var mycket snö. Vintern som var nu däremot hade jag ingenstans att rida och jag tvingades ställa av Sunnie i ca 3 månader. Att åka till något ridhus för att rida var omöjligt då vägarna var glashala.
Hästarnas vatten frös på en timme, det snöade in i stallet, man fick böka med flera olika täcken, hagen gick sönder 24/7 pga all snö som la sig på trådarna och man fick då pulsa ut i den 1m djupa snön för att fixa hagen.

Nej usch och fy för vintern !



En utav de får ridturerna i hagen denna vintern som var.


De säger att det ska bli en likadan vinter i år igen. Jag skulle bara vilja lasta Sunnie och åka till något varmare land över vintern. Sen när den underbara våren kommer så kan vi åka tillbaka till Sverige igen. 

Jag tycker att våren är den bästa årstiden att vara hästägare. Det börjar bli varmare, hästarna kan börja gå utan täcke, det är inga blinningar och bromsar ute, man kan börja rida i tröja efter vinterns alla termobyxor och tjocka jackor. Våren är helt enkelt underbar !



En utan de första skritturerna efter vintern det här året och första gången utan ländtäcke.


Sen så är det ju lite mysigt att galoppera i den första pudersnön som kommer men nackdelarna är många fler än fördelarna när det gäller snö..


Vilken årstid föredrar ni ? :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0