Dagens ridning


Idag skrittade jag Sunnie i ca 40 minuter och hon såg verkligen spöken överallt ! Pga det stog hon emot skänkeln ibland och stannade upp flera gånger. 

Men jag har gjort ett framsteg !
Idag när hon stressade upp sig och såg något läskigt så ställde jag henne bara åt motsatt håll från det hon tittade på, istället för att bli arg på henne, tvinga henne förbi och göra henne ännu mer stressad. Den nya taktiken fungerar mycket bättre på Sunnie så jag ska försöka ha tålamodet till att vara lugn och sansad själv varje ridtur. Lyckas jag med det så kommer jag förhoppningsvis få en väldigt fin häst till slut ! :)




Sunnie Girl.



Kommentarer
Postat av: Emelie

Härligt med framsteg! :D

2011-03-15 @ 23:20:09
URL: http://semlur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0