Dagens ridning


Nu är jag inne från stallet.

Jag skrittade Sunnie i ca 45 minuter på grusvägen. Idag jobbade jag henne lite i skritten också och hon kändes fin och villig till att jobba.
Jag trodde att hon skulle vara helt stissig eftersom det blåser så mycket men hon höll sig i skinnet.


Förutom ett litet missöde. Vi skrittade på grusvägen och så kollade jag bak och såg att det kom en bil en bit bakom oss. Jag började trava för att kunna gå av vägen en bit bort och in på en liten stig i skogen så att bilen kunde köra förbi. När vi var nästan framme vid stigen kör bilen upp bara någon meter bakom oss och stressar och först då såg Sunnie bilen och blev jätterädd och stack några steg. Inte ens då saktade bilen ner farten så jag fick styra in på stigen i galopp och bilen gasade förbi oss. Vilka idioter det finns !
Våra grannar är annars väldigt snälla och kör sakta förbi eller väntar så att jag kan gå in på någon stig när jag rider. Men tydligen inte denna gubben..


Stallet är färdigt och hästarna har fått lunchhö så jag ska koka ihop något att äta till lunch och sätta på någon film.




En utav mina favoritbilder från igår som jag glömde lägga upp.



Kommentarer
Postat av: Karin

Gud vad fin bild :)

och nu är bilderna på Pinglan skickade till din mejl :)

PUSS <3

2011-03-07 @ 16:33:20
URL: http://khallen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0