Skogsarbete


Som rubriken säger så har jag vart ute i skogen och jobbat näst intill hela dagen. 
Det är dags att fixa ved till nästa vinter och min arbetsuppgift var att dra alla grenar och kvistar till en hög. Det låter inte så jobbigt kanske men jag lovar, det ger bättre träning än ett gympass ! Ganska bra eftersom jag äntligen har kommit igång med träningen och detta kompletterar träningen ganska bra. 
Vi blev inte färdiga idag heller så jag kommer få hålla på lite varje dag hela veckan. Det tar ju längre tid när vissa familjemedlemar är bortskämda och inte behöver jobba.. 


Jaja, nog om skogen. Sunnie fick faktiskt vila idag då jag är helt slut i både kroppen och huvudet. Dessutom så är ju inte vädret det bästa, det är halvt om halvt snöstorm här hos oss och ni vet ju redan vad jag tycker om det..

Nu är jag dock i Vara och ska få köttbullar, potatis och gräddsås, lagat av Tompa och Daniel. Till efterrätt blir det äpple- och rabarberpaj, mums ! 
Det jag gick ner under dagens arbete kommer jag ju gå upp igen ;)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0