Dagens ridpass


Lite kvällsupdate är aldrig fel ;)


Sunnie fick gå skogsrundan idag och till en början var hon väldigt fin. Hon gick i en hyfsad stadig form och jag fick fram nosen på henne ganska bra. 
Sen kom vi till galoppen, den som hon var som mest krånglig med här om dagen. Först gick hon rätt okej, hon var något öppen i formen men bråkade inte. Sen började hon bita sig fast lite i bettet och jag började då med en gång att engagera henne med öppnor, skänkelvikningar och byten och försökte att reda ut det utan gramanen (den låg i Tompas cykelkorg ifall att).
Jag får säga att det gick ganska bra, det tog ett tag men det sista släppte hon helt några galoppsprång och då avslutade vi passet. 


Det är väl bara att jobba oss ur den här lilla svackan som vi börjar komma in i. Hon har vart superfin ända sen jag började sätta igång henne så jag väntade mig nästan att det här skulle komma snart. Hon har aldrig satt sig emot på det här sättet innan bara..


Förresten så skrittade min 15-årige lillebror Sunnie en stund innan jag satt upp.
Han har inte ridit på 6 år och har inte ridit ordentligt på ca 10 år så det var modigt av honom att bara sitta upp och skritta iväg på Sunnie alldeles själv !




Sunnie Girl och Matilda.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0