Dagens ridpass


Nu är jag inne för en snabb fika, kladdkaka och glass, mums !

Dagens ridpass är avklarat och det blev ett pass i skogen där jag red igenom henne. Det var över en vecka sen hon fick ett ordentligt pass så idag passade jag på när det var ljust.

I traven var hon rätt så fin, hon hade bra tryck och gick i en trevlig form. I galoppen gick hon däremot inte lika bra, hon kortade av steget i varje galoppsprång och hade lite tvåtaktig galopp. Jag tror det berodde på att det var lite halt underlag så jag hade överseende med det idag.

Hon fick dessutom lite miljöträning. Vi red bort till pojkarnas crossbana och tittade när de körde. Hon kan stå nästan precis bredvid banan och idag kunde hon gå fram till Tompa när han hade crossen igång. STORA framsteg med tanke på att hon för bara några månader sedan kastade sig i panik när hon mötte en motorcykel, moped eller cross.


Nu ska jag ut och göra färdigt det sista i stallet






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0