Hästarnas rutiner


Såhär ser dagarna ut för mina hästar:

06.30 - Utsläpp
Hästarna kommer ut innan jag åker till jobbet. De får 5kg hösilage i hagen och vatten har de i ett badkar.

13.00 - Lunchhösilage i hagen
De får 2kg hösilage i hagen och så kollar jag så att de har vatten.

16.15 - Ridning
Båda hästarna tas in, Sunnie rids, Duff står i boxen. 


Om inte ridningen tar så lång tid:


17.30-18.00 - Emhösilage i hagen
Hästarna släpps ut igen, allt för att de ska få gå ute så länge som möjligt. De får 2kg hösilage och vattnet kollas.

19.00-21.00 - Insläpp och kvällshösilage
Hästarna tas in. De får 5kg kvällshösilage och kraftfoder.


Om ridningen tar lång tid:


19.00 - Kvällshösilage.
Hästarna får stå kvar inne efter ridningen och får 5kg kvällshösilage och kraftfoder.


De dagarna Sunnie vilar så går de ute tills insläppet.


Så ser hästarnas dagar ut just nu. På sommaren går de självklart ute dygnet runt. 
Jag tycker själv att jag har en rätt sund syn på hästarnas skötsel.

Det enda jag vill ändra på just nu är att de ska få gå ute i den större hagen men tyvärr så går inte det innan jag fixat tråden. Sunnie är lite utav en utbrytardrottning vissa perioder, andra stannar hon i hagen utan att klaga, men det har gjort så att hagtråden måste bytas ;)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0