Vinter på G ?


Kylan fortsätter att hålla i sig och jag är fortfarande ingen vintermänniska.
Men imorse när soluppgången sken på frosten på backen och i träden så att allt runt om mig glimmade så fick jag en mysighetskänsla ändå. Plus att jag har en otrolig längtan till jul !


Sunnie fick gå ett lättare joggingpass idag. Jag fick henne i en lång och låg form och där gick hon frivilligt kvar. 
Än sålänge så kan vi rida på grusvägarna men det dröjer inte länge innan de blir hala och stenhårda.

Jag måste förresten klaga på mina vinterskor. Trots bra foder och mysigt ludd så fryser jag om fötterna i början på ridturen ! Inte riktigt det som är tanken när man köper VINTERskor. Efter en stunds ridning så blir det varmare om fötterna men då kan jag ju lika gärna rida i vanliga skor..

Ridhandskarna i fleece från Equipage som jag köpte på Skara Hästsport för 49 kr var desto bättre. De var alldeles lagom tjocka och värmde hela ridturen !



Jag rekomenderar dessa handskar starkt !


Nu blir det ännu ett mittiveckanmys med film och godis :)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0