Hoppning


Precis som jag trodde så blev jag supertaggad av att se alla ponnyryttare hoppa idag, och det gav faktiskt ett jättebra resultat på min och Sunnies träning. 


Jag kan börja med att säga att Sunnie hoppade otroligt bra idag ! Hon hade en bra teknik, hoppade upp sig bra och hon tyckte framför allt att det var väldigt roligt. Och vad härligt det är att sitta på en häst med en sån positiv energi :)
Tompa agerade tränare och det var också han som satte upp den lilla banan vi hoppade. 

Redan när vi travade fram så kände jag att Sunnie var på bra humör och jag vågade då hoppas på en bra hoppträning. 
Idag så tänkte jag fram, fram, fram redan från början och idag hade jag för en gångs skull lätt att se avstånd. Jag plockade inte i henne framför hindren som jag annars gärna gör, utan jag bara red på och då sitter ju avstånden lättare också. 

Vi red lite omhoppningssvängar och jag kan säga att jag och Sunnie blir riktigt vassa på tävlingsbanorna i höst alltså ;)


Allt kändes bara så himla bra idag. En positiv häst, en glad ryttare och en peppande tränare, receptet på framgång !

Jag tror att Tompa filmade en liten snutt, i så fall så kommer den upp när jag sitter vid min dator.

Nu ska jag bara slappa, jag antar att jag somnar snart, så trött är jag efter en heldag med bara en massa häst. Love it !






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0