Lördagens hoppass


Som jag skrev så gick det väldigt bra för mig och Sunnie på hoppträningen i lördags. Tyvärr så kommer (en kort) utvärderingen först nu.

Tompa agerade tränare igen och då går det alltid bra av någon anledning :)


Redan när jag red fram Sunnie så kände jag att det skulle bli en bra träning. Hon var pigg och framåt, småbockade lite och var väldigt allert för mina hjälper. 
Vi började hoppa fram lite låga språng och de första sprången hoppade hon mig nästan ur sadeln !

Såhär såg "övningen" ut:



2 räcken i lite kluriga vinklar, en kombination som kan hoppas från båda hållen och en fristående oxer. Jag satte upp såna övningar som jag vet att jag har svårt för och som jag måste bli bättre på. 
Men inget utav detta kändes svårt i lördags. Jag hade inget problem med avståndsbedömningen och allt bara flöt på. Sunnie lyssnade bra både fram och tillbaka så det gjorde det ju lite lättare att komma rätt. 

Jag har börjat hoppa henne på ett bett med kopparrullar och martingal och det går hon superfint på. Så det kommer hon få gå på på tävlingar i framtiden också :)


Jag är supertaggad inför tävlingen på söndag och ännu mer till den lokala nästa helg. Men vi tar ett steg i taget och satsar på två fina rundor i Essunga på söndag !







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0