Dagens ridpass


Dagens ridpass gick ut på att jag och Sunnie skulle vara sams hela tiden och bara ha det mysigt. Jag kan säga att det lyckades vi med :)

Vi började med att skritta en lång stund och i en del av skogen där vi inte rider så ofta pga sumpigt underlag.
Vi red bland annat på denna mysiga vägen:



Vi mötte några människor som var ute och gick och cyklade. I vårat område är alla ute och går hela tiden så man är aldrig ensam i skogen. Jag får också ofta beröm för min fina häst, jättekul ! :)

Sen travade vi lite och hon fick gå precis som hon ville och hon var positiv och framåt hela tiden.


Inne på en annan stig i skogen hittade vi två stockar som hade blivit nedsågade och det var perfekt avstånd mellan dem för att hoppa studs. Så jag hoppade av, ställde Sunnie på ett ställe och började dra bort några grenar som var ivägen. Hon ställde sig och betade lite men gick aldrig för långt ifrån mig, min lilla sötnos.

Själva hoppningen gick bra, hon lyfte på benen och tyckte det var roligt. Vi hoppade inte så många gånger då studs lätt ger träningsvärk.

Sen travade jag av henne och så skrittade vi hem. En mysig ridtur med en nöjd häst och en nöjd ryttare !




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0