Dagens ridpass

Tur att jag red imorse säger jag bara, regnet verkligen öser ner utanför fönstret !


Sunnie fick gå ett hårdare pass på grusvägen, på eggbettet och utan nosgrimma. 
Till en början var hon lite orolig i munnen och ålade sig fram. Jag började då rida övergångar och tempoväxklingar för att hon skulle hitta bjudningen framåt och få ett bättre stöd på bettet. Efter bara en liten stund var hon finare och gick i en lite högre, stadigare form, precis som jag hade planerat för dagens pass.

Hennes galopp var luftig och rund och jag hade mycket häst framför mig. Vi fortsatte att träna på öppnorna och högeröppnan gör hon riktigt fint i en stadig form nu. 
Vänsteröppnan däremot grår inte lika bra. Hon orkar inte riktigt och drar sig ur formen och det är inte många steg jag kan kräva av henne just nu. Jag själv har dessutom mycket svårare för vänsteröppnan pga min ljumske. Men det är bara att träna på ! :)




Världens vackraste ♥




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0