Dagens ridpass

Vad sägs om en liten kvällsupdate ? Jag sitter ändå och väntar på att Tompa ska komma hem så jag kör på ;)


Jag red Sunnie i skogen idag och imorse var ju planen att jag skulle jobba med att sätta tryck i hennes galopp. Men efter allt fixande och donande i stallet så var jag halvt om halvt slut i kroppen (jag tror att det är något virus på ingång) och tänkte bara ta en motionsrunda på henne. 

Väl ute så kändes hon lite mer energisk än vanligt och längde gärna på steget när jag bad henne. När jag började med galoppen så la hon i en tvärnit för att hon blev rädd för gud vet vad och då blev jag riktigt irriterad på henne. Tröttheten jag känt innan försvann helt och jag satte mig ner och bara red. Jag kom ner djupt i sadeln och kunde sluta om henne riktigt ordentligt med benen och vilket resultat jag fick !

Jag riktigt kände hur hon satte in bakbenen mer under sig och jag fick mer häst framför mig. Några bitar tappade vi en del av trycket och jag fick verkligen rida som en liten blå men vilken känsla jag fick när allt stämde. Underbart !
Det märktes att det var jobbigt för henne då hon blev svettigare än vad hon brukar bli. Det ser jag som ett kvitto på att vi är på rätt väg :)




Duktiga häst ♥




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0