Tisdag

Tisdag idag och dagen började med jobb för min del. 4 timmar, tänk om alla arbetsdagar var så korta ? :)


Efter jobbet gjorde jag stallet innan jag red bort till ridhuset som ligger en liten bit bort och hopptränade med en bekant. Jag och Sunnie hade roligt och det var väldigt kul att hoppa med någon, det var länge sen sist. 
Det var dessutom en del titthinder framställda och eftersom Sunnie har vart så himla fjantig det sista så trodde jag att hon kanske skulle tveka en del men hon hoppade snällt allt jag styrde på. 


Hon fick till några fina språng där det kändes som om hon hoppade riktigt bra med bak ! Hennes inställning till hinder var också på en lagom nivå idag, hon tyckte det var jättekul och ruskade på huvudet och studsade lite ibland men hon var cool och rusade inte de sista galoppsprången innan hindret som hon gjort det sista.

Men så hamnade vi i den lilla svackan som vi hamnar i ibland när jag lägger henne för nära eller för långt ifrån. I det läget blir jag själv lite osäker och för passiv så att hon inte vågar ta av = stopp, och i värsta fall så låser det sig helt för både mig och Sunnie.

Jag fick lite hjälp av min bekanta och en sak som jag faktiskt blivit bättre på det sista är att rida ut problemet istället för att låsa mig helt. Visst, vi fick 2 stopp till efter det men sen fick jag några tips och började rida ordentligt istället och då går det ju sååå mycket bättre. 


Sammanfattningsvis så var det ett bra pass. Jag fick några tips som jag ska tänka på och jobba mycket med.
Så till min bekanta: Tack för idag, jag hade kul ! :)




Bilden är inte från idag.




Kommentarer
Postat av: Giesela

Vad kul att du hade roligt, det hade jag också. Vi får väl göra om detta snart.

Glad Påsk!

2012-04-05 @ 06:00:15
URL: http://blogg.stallsvenstorp.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0