Söndag

Äntligen börjar det bli lite varmare ute igen ! Jag hoppas verkligen att det går åt rätt håll nu så att jag kan sätta igång Sunnie snart. Men det känns som att det mest är önsketankar..

Hovslagaren kommer ut nästa vecka och då får ju Sunnie nya och fräscha skor. Då tänkte jag hålla broddhålen fräscha så att jag faktiskt kan börja sätta igång henne så smått. Jag längtar :)


Det har vart en del jobb det sista, idag tex, vilket bara är bra då jag får mer pengar så att jag förhoppningsvis kan tävla en del när Sunnie är igång. 
Hur veckan som kommer ser ut i jobbväg vet jag inte än. En kollega börjar bli sjuk igen och om hon blir det får jag hoppa in och jobba tisdag-söndag. Tuff vecka men bra betalt ;)


Förresten så har jag tillfälligt löst problemet med Sunnie och hagtråden. Idag så rullade vi ut en hösilagebal i hagen och då har hon något att sysselsätta sig med istället för att hänga på tråden. 
Det är perfekt nu när det är så kallt också, då kan hästarna äta och hålla sig varma hela dagen.


Nu ska jag sätta på det senaste avsnittet av Ponnyakuten och mysa ner mig i sängen !







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0