Dagens ridpass

Det gick bra att rida i hagen, det var lite halt på vissa ställen men vi skrittade mest ändå.


Jag har börjat försöka lära henne att arbeta i olika former, låg, lagom, hög osv. Målet är att jag snart ska kunna variera formen på henne så att hon får arbeta med alla muskelgrupperna.
Just nu är hon inte tillräckligt stark för att arbeta i den höga formen och i den låga formen blir hon lätt framtung, men det ska vi nog kunna träna upp :)

Jag red några öppnor, slutor på volt, skänkelvikning på volt, inåt- och utåtställd bland annat. Det mesta gjorde hon bra och i traven efteråt var hon superfin ! Hon hade ett luftigt steg och en stadig form. Det var första gången vi travade på ca 1½ månad dessutom så nu känns det som att vi är på rätt väg.


Jag själv försöker träna på att bli mjukare i handen och inte "bära henne" hela tiden. Det är dags att hon börjar bära sig själv och hittar balansen. Enda problemet är att när jag gör det så får jag ont i jumskeln då jag använder benen mer. Tur att jag ska till läkaren snart !







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0