Nu är Sunnie stygnfri !

Nu är terränghoppningen slut och jag säger bara wow ! Våra svenska ryttare är otroligt skickliga !
Just nu ligger Sara Algotsson på delad förstaplats inför banhoppningen imorgon. Bra jobbat !

Jag blev lite motiverad av att se vilken kondition och styrka fälttävlansryttarna har så ska jag nu ge mig ut på en promenad. Både Stina och Sunnie ska få följa med, undrar vem som kommer bli gladast ;)
Dessutom så passade jag faktiskt på att göra ca 60 situps när terrängmomentet pågick. Jag är på gång !



Duff passade på att ta en powernap när Sunnie fick stygnen borttagna. 

Nu är som sagt Sunnies stygn borta och veterinären sa att dem har läkt mycket bättre än han trodde att dem skulle göra. Sunnie blev sederad under tiden stygnen plockades bort och fick återigen beröm för exemplariskt uppförande. Duktig häst ! 

Nu ska bara ärren läka ihop ordentligt innan jag kan sätta igång henne igen. De närmaste dagarna ska jag leda henne för hand men sen tänkte jag longera henne i bara träns så att hon åtminstone håller sin muskulatur. Tyvärr så kommer det nog ta minst 4 veckor innan jag kan ta på henne sadel men förhoppningsvis blir det några barbackaturer innan det !




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0