Vågar jag säga sommar ?

Åh vilket härligt väder det är ute idag ! Äntligen är det sommar :)
Det är dock inte lika skönt för hästarna, igår stog båda uppe vid grinden och hade panik för blinningarna. Sunnie som är känsligast har flugtäcke men det hjälper inte något när de små krypen är så ettriga.
Duff fick komma in i sin box under tiden jag red Sunnie och sen fick de båda stå inne i någon timme och slappna av. Idag när jag kommer hem från jobbet får de komma in och stå inne i några timmar, stackarna..

Jag red Sunnie i padocken igår och hon var fin. Stundvis slappnade hon av och gick i en bra form. Men eftersom det var så mycket blinningar och padocken fortfarande är lite djup så blev det inte så lång stund.
Idag ska jag rida senare på kvällen i hopp om att blinningarna är lite färre.

Idag jobbar jag 8-14, min sista arbetsdag här på Hamngatan. Sen är jag arbetslös och det känns ju sådär. Men samtidigt som jag är lite deppig känner jag mig ändå lite motiverad till att prova något nytt. Nu har jag prövat ett slitigt jobb utomhus och ett lugnare butiksjobb och jag känner att inget utav det passar mig. Nu får vi se vad nästa jobb blir för något ;)



Hörs senare !



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0